Länge sedan sist
29 september 2006
Ja, det var verkligen länge sedan sist som jag uppdaterade min blogg! Vart tar tiden vägen? Tiden går ju SÅ snabbt!! Lössen är iallfall borta nu, tack och lov. Dottern kan inte ha haft många, för jag såg aldrig några levande. Men skolsköterskan plockade bort några levande, så några måste hon ju ha haft..Dottern vaccinerade sig i måndags mot difteri,stelkramp och kikhosta. Man kan bli lite dålig av den efteråt och det blev dottern. Det svullnade upp rejält efter sticket (stort som en handflata ungefär), hon fick huvudvärk, kände sig yr och lite konstig. Så hon fick vara hemma dagen efter och vila sig. Mannen jobbade kväll, så jag behövde bara ha VAB 2 timmar på eftermiddagen. På onsdagen kunde hon gå till skolan igen.

På onsdagen kom däremot inte jag iväg till jobb. Vaknade med en fruktansvärd migrän!! :( Hade dessutom både ont i halsen och värk i kroppen. Migränen är över nu, men jag har fortfarande huvudvärk, halsont och värk i kroppen, så jag har fått vara hemma både torsdag och fredag. Trist att inte må bra..men det är väl så nu när hösten har kommit, då kommer alla förkylningar, maginfluensa osv. Ska fortsätta ta det lugnt i helgen, så att jag kan gå till jobbet på måndag.

Hela familjen är hemma idag. Barnens skola är stängd och mannen har en ledig dag (ska jobba lörd-sönd). Mannen och dottern är iväg och köper en födelsedagspresent, hon ska på tjejmiddag ikväll till en klasskompis. De skulle passa på att lämna in ett par skor dottern köpte i förra månaden. Spännet på dom har redan gått sönder. Får hoppas att de lagar dom eller att hon får ett par nya..längre än en månad ska de ju hålla. Resten av familjen ska se på Idol i kväll. Såg att Nathalie blev årets Wild Card.
Jag tyckte hon gjorde bra ifrån sig sist. Ska äta smörgåstårta som Thomas köpte igår. Gott!

I måndags fick jag min nya mobiltelefon som jag hade beställt från Tele 2´s Webbbutik.
En Nokia 6111!

Tycker den är jättefin, och är jättenöjd med den än så länge. Det enda är att det är en sådan jättehög volym på alarmet..flyger upp ur sängen på morgonen i ren förskräckelse. På min förra mobil var det mer normal volym på alarmet! Dottern tjatar på mig att hon vill ha min gamla mobil i julklapp, men jag vet inte riktigt. Hon är bara 10 år, och jag kan tycka att det är lite tidigt. Hon är en riktig slarver på att hålla rätt på sina grejor, så hur hon skulle kunna lyckas hålla rätt på en mobil det vet jag inte.

I lördags efter dotterns ridning, så var hela familjen iväg till Lindex, för att utnyttja kupongen "25% på hela ditt inköp". Barnen behöver massor, så det var lika bra att passa på att utnyttja den. Blev vinterjacka, 3 par byxor och strumpor till sonen. Till dottern blev det ett "finlinne", en svart väst och 2 par strumpbyxor. I helgen bär det av till Kapp Ahl, för att utnyttja deras kupong. Kanske kan jag hitta något till mig själv också. Ska till dotterns ridning och simning också i helgen..mannen jobbar, så det får bli jag som går. Något mer ska vi inte göra..bara kurera mig.

Måste skicka in polisanmälan och kvitto till vårt försäkringbolag också förresten, så att vi kan få lite pengar för vår stulna digitalkamera. Känns så trist utan kameran. Saknar den verkligen..blir så trist här på bloggen också utan foton.

Ha en bra helg!

Kramis Camilla

Skrivet av Camilla klockan 12:05 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 29 september, 2006 14:53, Blogger mintid

    Förstår att du saknar din kamera!
    Jag har med en sådan kupong men verkar inte komma till ngt Lindex nu här framöver så det är kört.
    Räknar med en Ullared resa inom kort istället o sansar mig tillsdess.

    Trevlig helg vännen!

    Kram
    Kristina  
  • Skrivet 29 september, 2006 17:16, Anonymous Anonym

    Men du - man kan ställa in volymen på alarmet ... själv tycker jag att det är på tok för lågt även på högsta jag *s* Men så skulle man kunna starta tredje världskriget ovanför mitt huvud när jag sover utan att jag rör en fena .... själv inhandlade jag min i somras ... http://www.camscorner.se/?m=200607  
  • Skrivet 29 september, 2006 20:06, Blogger Mindi

    Mobilen är så-å fin. :)

    Kram kram kram  
  • Skrivet 02 oktober, 2006 12:17, Anonymous Anonym

    jag vill oooooockså ha en sån söt mobil! <3