Digitalkameran
11 oktober 2006

Som ni vet blev ju vår digitalkamera stulen på min dotters simskola för en ca en månad sedan. Plus minnen på 256 och 1 GB och kameraväska. Vi polisanmälde och skickade in till försäkringsbolaget.
Fick besked igår att vi får 2000 kr i ersättning. En bit på väg till en ny digitalkamera iallfall, men långt ifrån vad det var värt (ca 5000 kr). Man fick 65% av värdet plus att vi hade 1500 kr i självrisk.
Känns ändå skönt att vi fick något iallfall. Ska titta runt nu och se vad för digitalkamera vi vill ha. Var jättenöjda med vår kamera, men just den modellen finns inte längre. Känns trist att behöva lägga ut flera tusen till på ny kamera, men jag blir galen snart om vi inte har en. Man är så van vid att kunna ta fram digitalkameran och fotografera var och varannan dag. Har lånat mina föräldrars någon dag, men vi vill ju ha en egen igen. Nu när man skriver blogg känns det extra kul att kunna ta lite foton till den.

I måndags var mannen ledig, så då passade han på att hyra en maskin så han kunde hugga upp hela altangolvet. Nu tittar vi runt på olika golv. Är jättesugna på att köpa ett trägolv!
Igår hade jag en lååång dag på jobb. Jobbade 7.30-16 och sedan personalmöte 17-19.30! Var så trött efteråt, så redan 20.30 låg jag i sängen. Låg och läste en stund (Läser Jane Greens Babyfeber), men somnade innan 21.30. Väldigt tidigt för att vara mig. Skulle upp redan 5.30 i morse, men det blev ju 8 timmars sömn. Så skönt, men inte var jag piggare i morse inte!

Idag var jag på massage efter jobb. Försöker gå var tredje vecka, och får då massage i 45 min. Underbart!
Skrivet av Camilla klockan 21:44 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 11 oktober, 2006 22:33, Blogger Sissi

    Hej, tänkte bara säga att jag länkat till dig på min nya blogg (den är inte klar än, men sen får du adressen + lösen dit :-) ) Är det okej? *kram*  
  • Skrivet 14 oktober, 2006 11:14, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Massage, vad skönt!

    Jag skulle vilja hitta en mobil med super bra digitalkamera... men var hittar man den...

    Ja visst är det skoj att lägga in egna foton i bloggen och kul att kika runt hos andra på deras foton.

    Trevlig lördag!  
  • Skrivet 14 oktober, 2006 20:15, Blogger Mindi

    Hej vännen!

    Hoppas att ni har en riktigt mysig lördagkväll! :)

    Så tråkigt att köpa ny kamera för dyra pengar...

    Kram kram