Helgens aktiviteter
01 oktober 2006
Och så var det söndagkväll igen, och snart dags för ännu en arbetsvecka! Jag var ju sjuk och hemma från jobb onsdag-fredag, men inte känner jag mig mer utvilad för det. Mår bättre iallfall, men känner fortfarande av halsen och värken i kroppen. Men bara lite.

Mannen har jobbat både lördag och söndag till kl 15. Jag följde med dottern till hennes ridning igår förmiddag. Sonen ville inte följa med, så han sprang in till farmor under tiden (himla praktiskt att hon bor i ett hus på gatan intill vår). Dottern älskar sin ridning..de rider ju fortfarande inte så mycket: halva lektionen teori och halva lektionen ridning. Och på de 20 min är de 4 som ska hinna rida. Alltså inte mycket mer än 5 min. Men de hinner lära sig en del på de få minuterna, och sitsen börjar bli mycket bättre. From nov så får de rida 4 och 4, alltså i 20 min. Det ser de fram emot!

Efter lunch och dusch så begav sig dottern och jag till Kapp Ahl för lite shopping. Vi hittade en hel del till dottern: 2 par jeans, en svart kort kjol, en svart klänning och 2 par tröjor. Hade en kupong på 25% rabatt på hela inköpet plus att jag fick ytterligare 10% när jag hade IKEA-kort - hela 35% rabatt alltså! Blev bara 700 kr för allt, så jag kände mig väldigt nöjd! :)
På kvällen åt vi orientalisk köttfärsgratäng och såg Wallanderfilmen "Luftslottet". Den var bra tycker jag.

Idag var sonen hos en klasskompis hela eftermiddagen. Jag var med dottern på hennes simning. De övade på att dyka ner i den djupa bassängen inför simtävlingarna nästa söndag. Sedan har jag mest röjt undan här hemma. Plockat ihop en del av barnens gamla kläder som jag ska sälja på loppis imorgon (Öppna Förskolan på mitt jobb har loppis hela veckan. Man har sina kläder på ett bord, skriver pris och namn på klisterlapp som sättes på varje plagg. Köper någon något ger de pengarna till förskollärarna på Öppna som stoppar de i ett kuvert märkt med mitt namn). I slutet på veckan brukar det ha blivit en liten slant! Har 2 inskolningar som börjar imorgon (1-åringar), så det lär bli fullt upp.
Vi är en 1-5 års avdelning, men har mest smått nu. 10 st blöjbarn har vi!!

Snickarna kommer hit imorgon bitti och ska äntligen bygga tak över vår altan. Ska bli spännande att se hur det blir!
Skrivet av Camilla klockan 21:03 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 02 oktober, 2006 21:39, Blogger Mindi

    Vad skoj med shopping. :) Var har du fått kupongen på 25% ifrån? Jag har IKEA kortet men någon kupong på 10% vet jag inte heller om jag har fått???? Var har du fått den ifrån?

    Kram kram kram  
  • Skrivet 30 november, 2006 21:53, Anonymous Anonym

    Hej hej

    Jag råkade komma in på din blogg när jag sökte efter lekaktiviteter för förskolebarn. Till min förvåning ser jag att du jobbar på en förskola. Jag är förskollärare på en 1-5 års avdelning.

    Har du tips och ideer på vad man kan hitta på för något med de småttingarna. Någor kul inför julen??