Knatterace
08 oktober 2006

Idag har min dotter varit med i sin första simtävling som heter Knatterace! Hon har ju nu i höst börjat i tekniksimskola, där de bland annat ska lära sig crawl. Grenarna hon tävlade idag var 25 m ryggsim och 25 bröstsim.
De var 7 barn i varje heat som tävlade, men egentligen tävlade de mot sig själva. Klarade det på max 32 sek så fick de bronsmedalj, 29 sek silvermedalj och 26 sekunder guldmedalj.
På bilden här ovanför är det min dotter som står på nr 6.

Mannen jobbade idag, men min mamma, min son och jag var där och hejjade. Det gick jättebra faktiskt! Hon fick silver i ryggsim och brons i bröstsim. Jätteduktigt!! En stolt mamma var jag, och mormor hon grät nästan så rörd hon var, hi hi. Dottern var så nöjd, och tycker det är SÅ roligt att simma nu. Hon ska absolut fortsätta nästa termin, för hon vill tävla fler gånger!

Här simmar min dotter ryggsim

Annars började helgen inget vidare! Jag var helt slut när jag kom hem från jobb vid 16.30-tiden, så jag satt mest framför TV:n och slöade. Dottern var på fritidsdisco mellan kl 18 och 20. Hämtade henne strax innan kl 20 - fortfarande trött och en aning stressad, ville ju hinna hem till Idol! Då gör jag något riktigt dumt- startar bilen och backar bak i bilen bakom. Pang säger det!! :( Shit tänker jag och skyndar ut! Vi har dragkrok, så jag tyckte inte det syntes något på vår bil, inte heller på bilen bakom min (en högre bil, så det var isåfall om dragkroken hade träffat något under bilen). Fick invänta de som hade bilen och lämna mitt telefonnummer. Ingen av oss såg något, men det var inte lätt att se något heller eftersom det var så mörkt ute. Fortfarande har de inte ringt, så deras bil klarade sig nog utan skador. Däremot så såg jag igår i dagsljuset att ovanför vår registreringskylt så är det en inbuktning plus lite små lackskador. Skit också!! Känns så trist när bilen bara är 2 år gammal. Är väl inget vi kommer att fixa till tror jag - kostade 3500 kr + moms i självrisk - och det vet jag inte om det är värt. Syns inte så mycket, men just för att jag vet det så ser jag det och retar mig till tusen!!

Ena tvättmaskinen har lagt av också under helgen.(Vi har 2 st - en som vi köpte som ny när vi flyttade in här för 3,5 år sedan och en lite äldre som vi fick på köpet). Igår när vi satt och såg reprisen av Lilla Melodifestivalen, så slockande allt i hela huset. Alla lampor, maskiner, telefon osv. Fick ner i elskåpet och kolla, och det var ju jordfelsbrytaren som slagit på. Testade maskin efter maskin och såg till slut att det var den äldre tvättmaskinen det var fel på. Så fort jag satte kontakten så slocknade allt. Lyckades få ut den något blöta tvätten. Så nu har vi bara en tvättmaskin! Inte så bara kanske, men man har vant sig vid att ha två stycken. Man får undan tvätten väldigt mycket snabbare. Menmen, det ska nog gå bra ändå! Hade varit värre om det var torktumlaren.

Ska upp och natta barnen nu. Ännu en arbetsvecka börjar imorgon. God natt!

Skrivet av Camilla klockan 20:15 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 08 oktober, 2006 22:09, Blogger Mindi

    Fy så trist med bilen och tvättmaskinen. Vi har också en tvättmaskin som sjunger på sista versen men det har den å andra sidan gjort de sista två åren. ;)

    Vad duktig din tjej är!!!

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 09 oktober, 2006 08:09, Blogger mintid

    Förstår att man bli så stolt o glad när dom dels tycker det är kul o dessutom är så duktiga!!!!

    Inte kul med söndrig maskin. Min tumlare är död sedan i somras o jag har levt med det ett tag..det funkar i fint väder men nu saknar jag den till underkläder o så...vanliga kläder använder jag inte den till...Får bli en investering snart. Vår var väl begagnad när den skaffades 1994 så det är inte tal om lagning där...

    Fina bilder vännen!

    Kram  
  • Skrivet 09 oktober, 2006 14:53, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vilken kämpe till tjej du har, gratulera henne till framgången från mej! Förstår att du är stolt!

    Vad tråkigt med bilen och tvättmaskinen.

    Kram från Eva